Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2009 15:02 - Някъде между Пучини, Годард и Стравински ми пеят "я кажи ми облаче лe бялo"
Автор: bambola Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3569 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 19.01.2009 12:47


Януари ми е месец за опера, за тежко вино и копринени кърпички в операта. Опитах се прегледам вестниците малко преди това/вчера/,за да видя как са отшумели протестите из родните земи и май нищо конкретно не схванах, спечели ли някои? Има ли изгубили? Малко ме притесни нарушаването на правата на манифестиращите се, ама ако беше само това, халал да е.

 Нямам мнение, за това е най-добре да преглътна и да вярвам на написаното, казаното, сниманото.....

image Януари ми е месец за стари филми, за нови ласки и за броене на останалите.


И понеже никой не го интересува какво точно искам да кажа,да започна със заглавието, все по-дълги ми излизат напоследък, снощи бях на "Мадам Бътерфлай" /тези които са са ме чели от преди могат да помнят че имам особени връзки с операта като цяло/ не само че е моята първа любов, но по стечение на обстоятелствата половината ми детство мина в един оперен театър, спах зад кулисите, писах си домашните, учех се да карам кънки по коридорите на един театър, това само по себе си не значи нищо, нито че съм спец, нито че трабва да ми харесва,само че съм закърмена с музика.
Докато си пиехме виното преди спектакъла  с Милото /това му е част от подаръка за Коледа/ си повторихме поне 10 пъти: няма значение дали са добри или лоши,най-важното е музиката, и да свирят горе-долу добре.

Толкова толеранция  от негова страна не бях срещала отдaвна, обожава Бътерфлай и самият факт че половината бяха руснаци и украинци му вдъхваше доверие. 

Пита ме за България и ни в клин ни в ръкав започвам да му обяснявам новините, не знам как съм минала на състоянието преди 20 години, когато ядяхме супа от мортадела, попита защо супа, когато един сандвич е много по-приятно, да ама със  същото количество мортадела /разбирай телешки салам/ правиш супа за 2 дена за четирима и ако прибавиш малко ориз може и за 3 ден за яхния да има.....

Загледа се в постната ми салата която сме поръчали специално да няма нищо което има калориии и ......"как се сменя света" после ми припомни онзи френски ресторант преди години в които ми донесоха парче месо колкото капачка от кока-кола със някаква пяна от нещо си, и почти ми излязоха сълзите, защото мислех че  ми се подиграва, а всъщност беше някакъв невероятен лукс и тогава бавно ми обясни че ситите хора,никога не са гладни, ядат много малко и само специални неща, дегустират, експериментират, вълнуват се... и са сити защото хладилника им е пълен винаги и могат да си позволят всичко, значи могат да си позволят да гладуват дори или да ядат постна зелена салата на цената на печено прасенце. Със започването на музиката затоврих очи и след 10 минути вече сълзите ми течаха свободно, никой не може да се сравни със Пучини в бъркане в душата.После си припомнихме един концерт на Кабаиванска в Кралския театър и изпълнението и "Un bei di verdemo", красяците "вива България" и онова 
"видя ли?" на Кабайваинска към диригента..и тя ли е яла мортадела???, попита, има ли значение, казвам ,за някои нямаше и мортадела... Днес ще гледам "The Rakeґs Progress"- опера от Стравински, да видим :), между другото клипа е от един от любимите ми стари филм " Една Омъжена жена"- Годард истинския, сластен и силен, доближава се много до състоянието ми в момента. За чеха дето сложи България в тоалетната или обратно, написа се много, аз като все гледам от всички страни, не е чак толкoва зле, най-вече защото е място без което никой не може, от царе до бедняци минаваме от там, една приятелка снима прозорци, аз снимам тоалетни там където ходя, има си своето защо, не било много елегантно, малко обиждащо дори, често е от значение не какво а кой ще го каже / това му е момента на човека, ако не провокира, как ще се заговори за него./

image



И понеже харесвам как пишат някои тук, ще продължа да ги чета и да пиша, макар че отдавна не се чуствам гурбетчийка, напоследък чух че за последната година в България по данни на банките са влзези пари от гурбетчии някъде към 4 милиона евро, да са живи здрави, да сме живи и здрави, вече не затварят  летищата когато ни видят паспортите / изживях го на собствен гръб и  e шокиращо/, нито ни карат да си сменяме имената за да звучим по "нормално" а в театрите самите ни имена са гаранциa за качество, де да беше със всичко така.....




Тагове:   между,   облаче,   кажи,


Гласувай:
0



1. sis - е, ние сме си готини
15.01.2009 18:57
и най-готината реклама на България.

:):):)
цитирай
2. july26 - :)
16.01.2009 09:03
Добре си май,като те чета... В смисъл, в нормалното си състояние.А иначе аз снимам" Прозорците от моата хотелска тая".И за тоалетните не е зле,само дето повечето хора са много чувствителни на много теми,та затова и най-малкото нещо,уможе да ги изкара от равновесие.Слушах и обяснението на автора на въпросните тоалетни,извини се човека и каза,че ако е искал даизглежда обидно щял е да ги позацапа и позахаби малко, та да е ясно какво иска да каже.Иначе е вярно, че и царе и всички останали минаваме оттам поне два-три пъти дневно,та не е срамно...
Както и да е ,приятен ден ти желая.Чаят беше мате,нали?
:))
цитирай
3. bambola - :)
16.01.2009 12:29
Добре съм, не се оплаквам :) ами важни са си тоалетните де, а и човека се е поизхвърлил да се отличи, верно че може да е гадничко, ама не е болка за умиране. а чаят е MATE ,да :)

Айде ще разказваш или пиши със снимки :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bambola
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1059491
Постинги: 291
Коментари: 1044
Гласове: 25926
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол